تاریخ انتشار: 00 00 0000 - 00:00:00
کد خبر: 5353

ایسنا:افتتاح تونل توحید با ندای `الله اکبر`

مراسم افتتاح تونل «توحید» پس از حدود سه سال فراز و نشیب، امروز با حضور حدود 150 خبرنگار، عکاس و تصویربردار همراه بود که با دو اتوبوس روباز جلوتر از کاروان اتوبوس‌های حامل شهروندان تهران حرکت می‌کردند و در مسیر حرکت اتوبوس‌ها که از ورودی شمالی تا ورود جنوبی به شکل نمادین ادامه داشت، شهروندان تهرانی و ساکنان محدوده «نواب» که در این چند سال درگیر ترافیک این پروژه بودند، در کنار خیابان‌ها نظاره‌گر بودند.

به گزارش « خبرنامه دانشجویان ایران » به نقل از ایسنا، تونل دو هزار و چهارصد متری «توحید» امروز پس از 32 ماه کار شبانه‌روزی در دل شهر تهران با طنین «الله اکبر» مردم و با حضور و به دست آن‌ها افتتاح شد، تا کاروان انقلاب به عنوان اولین خودروها از آن عبور کنند.

مسیر تونل توحید با گل پوشانده شده بود و اگر چه به گفته شهردار تهران در حالت عادی خودروها سه تا چهار دقیقه‌ای از تونل عبور می‌کنند، اما عبور کاروان انقلاب به دلیل حرکت نمادین که همراه با اسکورت ویژه بود، بیش از 10 دقیقه طول کشید.

قبل از ورود کاروان به تونل، آیاتی از قرآن کریم قرائت و سرود جمهوری اسلامی ایران نیز پخش شد، این در حالی بود که قبل از مراسم و در حین برگزاری، خودروهای حامل بلندگو سرودهای انقلابی را پخش می‌کردند و شور و هیجان خاصی به فضا بخشیده بودند.

به گزارش ایسنا، مراسم از حدود 7:30 صبح امروز آغاز شد، اما به صورت رسمی در ساعت 9:33 یعنی هم‌زمان با ورود امام خمینی (ره) در 31 سال پیش به میهن اسلامی آغاز شد و همزمان با ورود کاروان به ورودی تونل صدای اذان و «الله اکبر» با صدای بوق خودروها همنوا و بلند شد.

به گزارش ایسنا، در مراسم امروز مهدی چمران و حسن بیادی ـ رییس و نایب رییس شورای شهر تهران ـ حاضر بودند و به گفته مسوولان روابط عمومی شهرداری تهران هیچ دعوت رسمی از مسوولان دولتی و اعضای شورای شهر تهران صورت نگرفته است.

بر اساس این گزارش، به دلیل این که قرار بود شهروندان تهرانی تونل «توحید» را افتتاح کنند و افتتاح آن کاملا مردمی باشد، هیچ دعوتی از مسوولان دولتی صورت نگرفته بود و به جز شهردار تهران و تعدادی از همکارانش در شهرداری، هیچ مقام رسمی حضور نداشت، اما حضور چشمگیر مردم در دو طرف ورودی‌ها و دیواره‌های اطراف تونل به چشم می‌خورد که با تلفن‌های همراه خود در حال تصویربرداری از مراسم بودند.

همچنین قرار گرفتن خودروها و اتوبوس‌های کلاسیک و قدیمی در بین کاروان انقلاب توجه بسیاری از شهروندان تهرانی را که در لاین مقابل اتوبان «نواب» که در ترافیک بودند را به خود جلب می‌کرد.

همزمان با عبور کاروان «انقلاب» از ورودی شمالی تونل توحید این ورودی کاملا باز شد و ورودی جنوبی نیز پس از عبور کامل آن برای تردد خودروها آماده شد، در حال حاضر تردد خودروها از داخل تونل توحید برقرار است.

ترافیک محدوده بزرگراه نواب امروز و همزمان با افتتاح تونل بنا به گفته شهروندان حاضر در محل، شبیه روزهای قبل از شروع پروژه تونل «توحید» شده بود که این شرایط پس از باز شدن ورودی تونل تسهیل شد.

یکی از مواردی که در بازدیدهای قبلی خبرنگاران از تونل توحید به چشم می‌خورد و امروز نیز همچنان ادامه داشت، چکه‌های متعدد آب از قسمت‌های مختلف سقف و دیواره تونل توحید بود که علیرغم زوارکشی دیواره‌ها هنوز ادامه داشت.

اگر چه قرار بود تونل توحید به دست 10 شهروند تهرانی افتتاح شود، اما به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت شهروندان حاضر، شهردار تهران در میان جمعیت مشخص نبود و عکاسان و تصویربردارن نسبت به شرایط کار اعتراض داشتند.

لازم به ذکر است که 31 اتوبوس حامل شهروندان تهرانی پس از عبور از این تونل به مقصد حرم مطهر امام خمینی (ره) حرکت کردند.

قالیباف ـ شهردار تهران ـ در این مراسم در جمع خبرنگاران گفت که یکی از موضوعات در رفع ترافیک تهران ساخت زیرساخت‌های شهری و توسعه حمل و نقل عمومی است که این رسالت با ساخت تونل «توحید» محقق شد.

وی با اشاره به رفع فشار روحی ـ روانی مردم و صرفه‌جویی در وقت با ساخت تونل توحید، ادامه داد: در این مدتی که در شهر تهران زندگی می‌کردم، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم، ترافیک و آلودگی هواست و من نیز به مردم قول دادم تا این دغدغه‌ را نداشته باشم.

وی با بیان این که با راه‌اندازی تونل «توحید» گره ترافیکی میدان توحید و جمهوری و خیابان زنجان که یکی از گره‌های کور ترافیکی به شمار می‌رفت رفع می‌شود، تاکید کرد: افتتاح تونل توحید کاهش آلودگی هوا و صرفه‌جویی در وقت مردم را به دنبال دارد.

به گفته قالیباف، تونل توحید از نظر فنی و مهندسی مزیت‌هایی دارد زیرا موجب شد تا شعار خودباوری امام راحل محقق شود.

شهردار تهران همچنین ادامه داد: در ساخت تونل با توجه به جنس خاک و قنات‌های موجود و علیرغم مشکلات، اتمام کار در زمان کوتاه آن هم با کیفیت، از آثار مهم اجتماعی بود که دستاوردی بزرگ برای بخش فنی ـ مهندسی به شمار می‌رود.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا با افتتاح تونل توحید فرهنگ پاسخگو بودن مسوولان در برابر پروژه‌ها نهادینه شد، پاسخ داد: این تونل خیلی فراز و نشیب نداشت، اما حساسیت‌هایی نسبت به آن با توجه به تجربه سایر پروژه‌های عمرانی در کشور به وجود آمد، زیرا بسیاری از دوستان باور نداشتند که این تونل اجرایی و در زمان خاصی به پایان رسد.

به گزارش ایسنا، قالیباف در خاتمه با بیان این که تونل توحید در زمینه خودباوری و خودکفایی رکوردی از خود باقی گذاشت که نباید آن را با کارهای قبلی مقایسه کرد، تصریح کرد: مقایسه این پروژه با پروژه‌های قبل از انقلاب درست نیست، این در حالیست که باید چنین پروژه‌های را با پروژه‌های سایر کشورهای هم وزن ایران مقایسه کنیم که در این صورت تونل «توحید» پروژه بزرگی به شمار می‌رود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ هم در این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد: با بهره‌برداری از این تونل تراکم ترافیکی که بر اثر طلاقی همسطح میدان «توحید»، «آزادی» و «جمهوری» وجود داشت از بین رفته و این امر کمکی در راستای روان شدن ترافیک تهران باشد.

سرهنگ هاشمی افزود: تونل «توحید» از جمله اقدامات مطلوب فنی و مهندسی ترافیک شهر است که کاهش آلودگی صوتی و زیستی محیطی را به دنبال خواهد داشت.

وی با مطلوب خواندن احداث چنین تونل‌هایی، یادآور شد: همچنین تونل توحید مشکلات و ناهنجاری‌های ترافیکی، استهلاک و مصرف سوخت و همچنین آلودگی هوا را به حداقل می‌رساند.

هاشمی در خاتمه بهره‌برداری از تونل توحید را در سالروز 12 بهمن ماه و آغاز دهه فجر را اقدامی مبارک و دلچسب برای هر شهروند ایرانی و تهرانی ذکر کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم/ شوخی گل آقا با امام خمینی با این ولخرجی‌ ورشکست نشوید؟
فیلم/ می‌خواهی امر به معروف کنی؟ اول به خودت نگاهی بنداز!
حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آغاز عرضه خودروهای برقی از هفته آینده
هیأت اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی‌ مجلس دوازدهم انتخاب شد
۸۵ میلیون ریال به حساب حجاج سال ۱۴۰۲ برگردانده می‌شود
برگزاری نشست همدلی و همفکری نیروهای انقلاب با حضور ۱۴۰ نماینده منتخب
جمعی از معلمان سراسر کشور فردا با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
تامین ۴.۸ میلیارد دلار ارز در مرکز مبادلات برای واردات از ابتدای سال
شاخص بورس تهران ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحد افت کرد
واردات خودروهای کارکرده در انتظار ابلاغ دولت به وزارت صمت
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد
دیدگاه مالکان جدید می‌تواند استقلال را متحول کند
چرا گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی جعلی است؟
نسخه پیچیده فروش اینترنتی دارو
فیلم/ ورود نیروهای پلیس برای سرکوب دانشجویان در دانشگاه یوتا
آموزش و مهارت‌آموزی به ۲۰۰ هزار دانش‌آموز کشور
واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
اعلام جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور
آزمون مجدد برای این کنکوری‌ها برگزار می‌شود
دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
تجمع دانشگاهیان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مخبر خواستار اجرای سریع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شد
تصویب راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها
جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
فراهم شدن امکان تغییر محل آزمون دانشجویان پیام نور
مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
لزوم هدایت درست انتخاب رشته دانش آموزان در دانشگاه‌
پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
جذب نیروی امریه در پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top